maandag 28 augustus 2006

Dood

Mijn ome Piet is dood. Hij is vannacht overleden. Aan borstvlieskanker. Opgelopen omdat hij vroeger als jonge vent op schepen met asbest heeft gewerkt.

Het brengt de nog te komen dood van mijn vader zo dichtbij. Hij is weliswaar gezond, maar toch ook alweer 72 jaar. Eens zal ook hij er niet meer zijn. Klote.

Ik wou dat afscheid nemen niet zo'n pijn deed.

Nu weet ik ook weer waarom ik mij verre houd van het aangaan van een relatie. Er zijn nog genoeg mensen waar ik afscheid van zal moeten gaan nemen, het verlies van een partner hoef ik daar echt niet bij te hebben. Laat mij maar lekker alleen. Alleen met mijn hondje.

2 opmerkingen:

Het leven van opa Jan zei

Afscheid

Begroeting en afscheid gaan
als een treinreis door het leven
Mensen stappen in
en mensen stappen uit
Jong en oud
ieder heeft een eigen station
Soms van vreugde
vaak ook van verdriet
Naarmate de reis langer duurt
wordt het stiller in de trein
Zij die uitstapten
worden herinnering
Oud of jong er is geen verschil
ook voor ons staat de trein ééns stil.
liefs Jan

Anoniem zei

@VanMan: Ik vind het na 2 keer meegemaakt te hebben, wel even goed zo.