zaterdag 3 februari 2007

Vliegende vlekjes

Ik zie ze vliegen.

Al een tijdje zag ik lichtbruine vlekjes voor mijn linkeroog drijven. En dan met name wanneer ik naar lichte oppervlakken keek. Op zich maakte ik mij geen zorgen, maar omdat het toch om mijn oog ging ben ik voor de zekerheid bij de huisarts langs gegaan. Die hoefde niet eens in mijn oog te kijken om te weten wat ik had: mouche volantes. Oftewel 'vliegende vlekjes', of eigenlijk 'drijvende' vlekjes. Niets ernstigs, heeft met de leeftijd te maken. (Jaja, boven de 40, dan ga je dat soort dingen krijgen.)

Hoewel ik er nog nooit iemand over heb gehoord blijkt het een afwijking te zijn waar best veel mensen last van hebben. Dat las ik op een website toen ik na het doktersbezoek eens verder ging zoeken op het internet. Op deze website ook een uitgebreide uitleg over deze oogafwijking.
Dus, zie jij ze ook vliegen, kijk dan snel hier.

1 opmerking:

Het leven van opa Jan zei

Lieverd opa heeft ze altijd al zien vligen, dus wat maken die paar bruine vlekjes nu uit.