donderdag 8 december 2005

KunstGeschiedenis in Rotterdam

Kwart over 7 in de morgen en ik ben al onder de douche door geweet. Want het is vandaag de dag dat de cursus Kunstgeschiedenis een rondleiding in het museum Boijmans van Beuningen heeft georganiseerd. Onderwerp zal (oa.) het surrealisme zijn, één van mijn favoriete periodes.
Maar onder de douche sloeg de twijfel toe. Alweer toe, moet ik eigenlijk zeggen. Afgelopen dagen heb ik al steeds met mijzelf in discussie gelegen of het wel of niet haalbaar zou zijn met mijn (overbelaste en reeds versleten) rug. Het is toch dik twee uur reizen van hier naar Rotterdam en de rondleiding zal ook nog eens anderhalf uur duren. Maar ik wil zo graag! Dus besloten tóch mee te gaan.

Maar wat als de treinen vertraging hebben, wat dan? Gisteren was het rondom Amsterdam ook weer foute boel, dus .... En zo ging ik daarstraks al douchend wederom in conclaaf met mijzelf. Om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het toch beter is om niet mee te gaan. Hoe vreselijk jammer ook. :-(

En zo zit ik dus om half 8 's morgens dit stukje te typen. Wat ben ik toch ook een oen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is met je rug, maar toch leef ik met je mee. Al is het alleen al omdat het mij ook zovaak zo vergaat. Je wilt iets erg graag, je bereidt je er ook helemaal op voor en als puntje bij paaltje komt zijn er allerlei obstakels die verhinderen dat je je plannen uitvoert. Daarom ben ik zo blij met Internet. Er is zoveel informatie beschikbaar.
En als je er van houdt is hier in de buurt het Frisiamuseum dat een aardige collectie surealisme in huis heeft. Of is Spanbroek van jullie uit ook moeilijk te bereiken?

Anoniem zei

@Hans: Dank voor je medeleven, Hans. Het Frisiameseum staat op mijn lijstje, moet nog even de bereikbaarheid uitzoeken.