zaterdag 31 december 2005

Vuurwerk-Cd

Opvallend: zo angstig als hond Roxy reageert op het vuurwerklawaai als we thuis zijn, zo rustig blijft ze als we buiten zijn. Ze associeert de angst voor die harde knallen echt met het binnenshuis zijn.

Ik heb een vuurwerk-cd bij De Paardendrogist besteld en daarmee ga ik volgend jaar maar eens aan de slag. Wie weet helpt het. Met deze cd kan je honden stap voor stap laten wennen aan de geluiden van vuurwerk.
En als deze cd niet werkt, kan ik altijd nog de cd van Tinley Kynologisch Adviesburo (zie de Tinley winkel) proberen.

Hartverscheurend is het wel, zo rillend hondje dat óf wegduikt onder het bed, óf zowat ín mij kruipt. Probeer dat laatste gedrag maar eens te negeren, mij lukt dat niet.

Update
Ik ben mij nog nooit zo bewust geweest van iedere knal. Klote vuurwerk.

1 opmerking:

Anoniem zei

Vind het echt sneu voor Roxy...nog één dagje of misschien twee ...dan is het gelukkig voorbij.